Odporúčame najlacnejšie PZP online - uzavripzp.sk a Peniazomat

PVC luk

Ruksaky, nosné systémy...

Re: PVC luk

Poslaťod Čamo » 02 Júl 2013, 20:43

macmatej:
A akú stým dosiahneš presnosť?
A dá sa to dúfam zrovnať keď sa to zohne, či ako?
Čamo
 
Príspevky: 66
Registrovaný: 21 Jún 2013, 16:55
Bydlisko: Neprezradím nad jazierkom
Dal Ďakujem: 0 x
Dostal Ďakujem: 1 x

Re: PVC luk

Poslaťod macmatej » 02 Júl 2013, 22:21

Presnost je relativny pojem, ale tak ta drevena gulatina je dost tuha, tak to zanasa trochu do boku. Tie duralove mam na dlzku natahu a silu luku. Ak duralovy zohnes, pri narovnavani sa vascinou trubka zborti alebo rovno zlomi.
Obrázok užívateľa
macmatej
 
Príspevky: 803
Registrovaný: 02 Apr 2011, 22:00
Bydlisko: Trnava
Dal Ďakujem: 404 x
Dostal Ďakujem: 583 x

Re: PVC luk

Poslaťod jaja » 16 Aug 2013, 22:58

ak neviete zohnat trubku v mieste svojho bydliska, skuste oslovit najblizsiu vodoinstalatersku firmu. mohli by mat zasoby a snad by z toho nieco za rozumnu cenu predali.
jaja
 

Re: PVC luk

Poslaťod Čamo » 29 Sep 2013, 08:33

Tak sa ešte k tomu vrátim. Som už zlomil dva PVC luky. Neviem či je to tým, že som ich neohol v strede, alebo tým, že boli skladacie, alebo tým, že som ich nahrieval nad šporákom(to asi nie). Prasklo mi to vždy v strede, kde sa to spájalo. Tak neviem, či je to tým chýbajúcim ohybom, alebo tým že je to skladačka. Normálne mi to chýba...
Čamo
 
Príspevky: 66
Registrovaný: 21 Jún 2013, 16:55
Bydlisko: Neprezradím nad jazierkom
Dal Ďakujem: 0 x
Dostal Ďakujem: 1 x

Re: PVC luk

Poslaťod macmatej » 29 Sep 2013, 16:18

Ten plast vacsinou praska, ak je moc prehriaty. Lepsie je nahrievat opatrne a pomaly, kludne aj 10 min, aby sa teplo dostalo az do stredu materialu. Plast je malo tepelne vodivy, preto sa stava, ze povrch mas uz rozlepeny ako zuvacka ale vnutro materialu je este dost tuhe.
Dalsim problemom moze byt, ze spoj je moc kratky. Skus zabezpecit, aby sa spoj prekryval aj 10cm.
Alebo mozno sa snazis dostat z tenkej kratkej rury velku silu natahu.
Obrázok užívateľa
macmatej
 
Príspevky: 803
Registrovaný: 02 Apr 2011, 22:00
Bydlisko: Trnava
Dal Ďakujem: 404 x
Dostal Ďakujem: 583 x

Re: PVC luk

Poslaťod Čamo » 29 Sep 2013, 17:03

macmatej:
Tebe ten skladací ešte drží?
Tou dĺžkou to nebude. Mali 150cm.
Myslíš, že by tomu mohlo pomôcť hlbšie zapustený ten spoj? Ja som to mal 7cm. V strede bol kúsok z rúčky z motyky. S tým nahrievaním je práve problém, lebo ak je to moc prehriate, tak sa to nedá nasunúť na tú spojku. Sa to deformuje aj keď to naolejujem. Ja som to natĺkal kladivom(a asi som to prehnal). Mám ešte 2 trúbky, ale už nechcem riskovať. Nechám ich vcelku. Myslíš, že by som mal dať tomu aj deflex, alebo vydrží ak bude v celku? Reflexné ramená robiť nebudem, len chcem aby to malo aj nejakú silu. Len škoda, že sa už nebudú dať skladať. To bolo fajn...
Čamo
 
Príspevky: 66
Registrovaný: 21 Jún 2013, 16:55
Bydlisko: Neprezradím nad jazierkom
Dal Ďakujem: 0 x
Dostal Ďakujem: 1 x

Re: PVC luk

Poslaťod macmatej » 30 Sep 2013, 00:44

Ten skladaci je niekde v obehu. Neviem v akom je stave. Ziadny z mojich lukov sa zatial nezlomil. Ukaz fotky tvojich lukov, a budeme vediet viac.
Ako uz niekto spominal - lepsie je mat luk slaby ako zlomeny.
Obrázok užívateľa
macmatej
 
Príspevky: 803
Registrovaný: 02 Apr 2011, 22:00
Bydlisko: Trnava
Dal Ďakujem: 404 x
Dostal Ďakujem: 583 x

Re: PVC luk

Poslaťod zelenaliska » 30 Sep 2013, 07:27

ten skladaci by mal mat juraj1974 a mal ho poslat mne ako dalsiemu, len mal poslednu dobu nejaky zhon a nestihal tak ho nesurim

to camo:
Ja som tusim na 4 strane:
http://www.bushcraft-portal.sk/forum/viewtopic.php?f=11&t=1125&start=45

daval fotku opraveneho zlomeneho luku, kt. som zlomil prepinanim. Daj tu fotku toho tvojho zlomeneho luku aj s tym kuskom motyky co si tam mal. Potom ti budeme vediet povedat. Ak sa ti luk zlomil na hrane toho drievka vnutri, moze to byt pricina, kedze to drevo nepruzi a trubka na nom sa nema sancu rovnomerne ohybat. Tym padom to praskne na hrane dreva.

Ja by som to na tvojom mieste spravil ako macmatej na svojom luku, alebo ako ja s medzikusom z tej istej trubky. Je pravda ze ked to spravne nahrejes plast zvlacnie, ale ja som nemal nejaky velky Problem to nasunut na tu istu dimenziu...Jedina uprava "medzikusu" Bola, ze sme ho splostili do pozadovaneho tvaru a na koncoch sme spravili zuzenie prave kooli tomu aby sa to dalo nasunut

drzim palce
Obrázok užívateľa
zelenaliska
 
Príspevky: 95
Registrovaný: 23 Jan 2013, 12:52
Bydlisko: Bratislava/Krompachy
Dal Ďakujem: 41 x
Dostal Ďakujem: 19 x

Re: PVC luk

Poslaťod Čamo » 30 Sep 2013, 08:57

Tak sa pozrite ako sa to zlomilo. Je to na tej hrane ako písal zelenaliska. Prasklo mi to pri napínaní, takže to naozaj môže byť v tom. A povedzte vy dávate aj ten deflex?
http://web.php5.sk/fora/luk.jpg

zelenaliska:
Nechápem ako sa ti to podarilo nasunúť na ten stred. Tá moja motyka je tenšia a nevedel som to tam dostať. Nasúval si to naraz, či po nejakých kratších úsekoch?
Čamo
 
Príspevky: 66
Registrovaný: 21 Jún 2013, 16:55
Bydlisko: Neprezradím nad jazierkom
Dal Ďakujem: 0 x
Dostal Ďakujem: 1 x

Re: PVC luk

Poslaťod zelenaliska » 30 Sep 2013, 09:42

Mozes nahrievat/nasuvat kludne aj postupne, len si daj pozor na to aby si tu uz roztiahnutu cast nevyvaklil...

Inak konkretne u teba si myslim tym ze si dal prilis dlhu neohybnu cast do stredu - teda zaciatok ohybu Ramien posuvas dalej od stredu a tym zvysujes zatazenie tej casti kde sa ti to zlomilo.
Skus to drevo skratit na sirku uchopu mohlo by to pomoct, pripadne tam daj medzikus z toho isteho materialu (tiez pozor na dlzku).

K tym deflexom, ja som robil luk presne podla macmatejovho navodu, ale sai to nieje nutne. Tu sa zu musis poradit so znalejsimi tematiky
Obrázok užívateľa
zelenaliska
 
Príspevky: 95
Registrovaný: 23 Jan 2013, 12:52
Bydlisko: Bratislava/Krompachy
Dal Ďakujem: 41 x
Dostal Ďakujem: 19 x

Re: PVC luk

Poslaťod Čamo » 30 Sep 2013, 13:19

Skúsim ešte z tých kúskov urobiť ďalší a do stredu dám tiež trubku. Ak to praskne, tak ešte pridám deflex.
Skladačka je výborná, keď ho chcem niekam zobrať, preto to chcem vyriešiť.
Čamo
 
Príspevky: 66
Registrovaný: 21 Jún 2013, 16:55
Bydlisko: Neprezradím nad jazierkom
Dal Ďakujem: 0 x
Dostal Ďakujem: 1 x

Re: PVC luk

Poslaťod macmatej » 30 Sep 2013, 22:39

Ak mas tak rad skladacky, tak niekde na nete som videl luk rozlozeny na 3 alebo aj 4 casti. To sa ti potom zmesti do vrecka ;) .
Obrázok užívateľa
macmatej
 
Príspevky: 803
Registrovaný: 02 Apr 2011, 22:00
Bydlisko: Trnava
Dal Ďakujem: 404 x
Dostal Ďakujem: 583 x

Re: PVC luk

Poslaťod Lion » 10 Nov 2013, 00:52

Zdravím, no čo ako Vám to striela ? Ja som sa tiež do toho pustil :) Spravil som si dva PVC luky. Ten prvý(32lbs) mi nie je taký vydarený ale ten druhý(40lbs) mi vyšiel pekne. :) Zajtra to konečne vyskúšam pretože som sa zatiaľ poriadne k strelbe nedostal. Chcel by som vedieť do čoho všetkého strielate ? Akú majú duralové šípy výdrž ?
Lion
 

Re: PVC luk

Poslaťod macmatej » 14 Nov 2013, 22:41

Momentalne mam velku krabicu naplnenu kartonom a inym obalovym materialom. Ako sipy pouzivam drevene palicky z baumaxu. Maju za sebou mnoho vystrelov a stale drzia. Duralove by mali vydrzat este viac.
Obrázok užívateľa
macmatej
 
Príspevky: 803
Registrovaný: 02 Apr 2011, 22:00
Bydlisko: Trnava
Dal Ďakujem: 404 x
Dostal Ďakujem: 583 x

Re: PVC luk

Poslaťod craobs » 26 Jan 2014, 22:00

vonku je zima, takže je hromada času na vymýšlanie kravín :yees: po experimentovaní s prakmi je na rade luk :lol:
akurát mám dotaz ohladom vylepšenia v tvarovaní.. v čom sú presne výhody tých obybov?
ohnutý úsek A = zrýchlenie šípov
ohnutie úseku D = ?
ohnutie úseku C = ?
či tiež ide všade len o zrýchlenie?
Obrázok
prečo a o kolko ohnúť? a rozdiel proti luku len s vyhnutými časťami A :?:
craobs
 

PredchádzajúciĎalší

Späť na Ostatné

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť