Odporúčame najlacnejšie PZP online - uzavripzp.sk a Peniazomat

Batoh Gemma Turist 75 khaki

Recenzie o jednotlivých častiach výbavy

Batoh Gemma Turist 75 khaki

Poslaťod root » 19 Apr 2014, 15:26

Pred kúpou, alebo čo ma viedlo ku Gemme:

- batoh na viac dní, aj v extrémnejších podmienkach ( zima )
Pri výbere bolo toto kritérium prvoradé. Určenie. Chcel som batoh, ktorý pojme všetko do seba. Už žiaden vianočný stromček. Dôležitá pre mňa bola aj možnosť plnohodnotného predného prístupu. Nebaví ma už neustále robiť rozborku a zborku pri dlhších prestávkach, prezliekaní, či bivaku. Predný prístup mi učaroval, nič nevyťahujem z batohu len pre to aby som sa dostal k niečomu čo je pod tým. Nespotím si tričko len pre to aby som si dal suché ponožky. Pomôžem si trefným označením z jedného fóra:

„Gemma Turist 75 je ako skriňa na chrbte.“

Ak keď autor tohto výroku narážal viac na tvar batohu ( k tvaru sa vrátim v popise batohu neskôr ) ako na funkčnosť, on tak naozaj aj funguje... jednoducho otvorím „dvere“ a všetko je po ruke, prehľadne uložené. Samozrejme, ak si to prehľadne uložíte :-D. Pre mňa je zásadné to, že prípade potreby sa dá tábor podstatne rýchlejšie zbaliť a stratiť sa z miesta. Už aj pre to že vlastne všetky veci, teda okrem tých ktoré práve používam, či suším nad ohňom, sú stále v batohu a predsa pripravené k použitiu. Zavrhol som batohy, ktorým nie len ja vravím komín - s vrchným prístupom. Nebudem popisovať ich nevýhody a čo mi na nich vadí, to je iná téma. Verím a viem že sú ľudia, či situácie ktorým vyhovujú ( napríklad lezecké batohy ). Pre mňa však nie sú.
Pôvodne som síce chcel kúpiť ( alebo vyrobiť ) klasickú krosnu s externým rámom, lebo táto koncepcia má svoje výhody a čaro, bohužiaľ, na trhu u nás nič rozumné a dostupné neexistuje, alebo je k cene pripočítaná aj „daň za značku a luxus“. Tým pádom pre našinca takýto výrobok skôr z kategórie „snívajte s nami“.

- odolnosť a spoľahlivosť
Toto kritérium je asi samozrejmé pre každého kto nebude používať batoh raz za rok pri pochode Kukanovou desiatkou ( pre neznalých, pochod ktorého cieľom je spraviť 10 pív a 10 km v meste a jeho okolí ), či výškové metre na vrchol Chopku vie prekonať nie len lanovkou. Odolnosť a spoľahlivosť batohu Gemma Turist je preverená rokmi. Na internete sa dajú nájsť desiatky príspevkov, cestovateľských zážitkov z dlhodobých expedícií aj do náročnejších prostredí ako sú naše Slovenské. V súhrne sa tieto poznatky dajú označiť ako veľmi kladné. Už prvé kontakty a podrobnejšia prehliadka batohu ukázala že je spravený precízne a s rozvahou. Materiál z ktorého je batoh vydrží za bežných prevádzkových okolností aj dve generácie. Šitia na namáhaných bodoch sú začaté aj ukončené dvojitým prešitím, exponované miesta sú posilnené, predpokladané vektory pôsobiacich síl vystužené našitými kompresnými pásmi a celok by som ohodnotil ako jednoduchý, ale praktický. Nič na batohu na prvé skúmanie nepôsobí samoúčelne, či na efekt. Vidieť že koncepcia je značne premyslená a nik za tie roky zbytočne nemenil overené veci. Iste, na nejakom ( Českom ) fóre bol tento stav označený ako ustrnutie vo vývoji, ale ja sa s tým nestotožňujem. Konzervativizmus v tomto prípade nie je na škodu, páči sa mi práve tá klasika a elegantná jednoduchosť. Možno je to tým že mám tak trošku averziu práve k tým super moderným fičurinkám, ktorými sú ( nielen ) batohy niektorých výrobcov doslova posiate a človek už potrebuje manuál, aby sa vlastne dozvedel čo má s nimi robiť, či na čo majú slúžiť. Jediným viditeľným „moderným“ prvkom na Gemme, na mňa to aspoň tak pôsobí, je vodeodolný zips na prednom vačku určenom na mapu, či knihu. A ešte jeden poznatok, ktorý asi niekoho odradí, batoh nemá hydrovak. Mne to ale neprekáža. Ak nezabudnem, neskôr vysvetlím prečo.
Do tohto kritéria ( odolnosť a spoľahlivosť ) určite zapadá aj potešiteľný fakt, že batoh je vyrobený v Čechách a nie niekde v Číne, či Vietname ..

- cena
Nebol by som Slovák a klamal by som, keby som sa tváril že cena nebola jedným z určujúcich kritérií. Gemma presne „sadla“ do mojej predstavy. Nehľadiac na fakt, že som našiel akciu, v ktorej bola cena stlačená o 20% ( na 85€ ) a český internetový obchod s touto ponukou pôsobí aj na Slovensku. To bol impulz pre uzatvorenie doby výberu a rozhodovania. Navýšenie ceny na dopravu s dobierkou ( nikdy neplatím i-šopám vopred, kto nevie prečo, môžem mu to vysvetliť ) ku dverám do dvoch dní bolo o 3€. Skrátka pomer cena/výkon bol spoluurčujúci.

-dizajn
čuduj sa svete, som asi nejaký divný, ale záležalo a záleží mi aj na tom, ako môj batoh vyzerá. Lepšie povedané ako vyzerám ja s mojim batohom. Zrejme aj preto že už od detstva ma baví fotografia a aktívne fotím, čoho súčasťou a predpokladom je aj potreba a pestovanie estetického cítenia, nejako divne vnímam, ak stretnem človeka , ktorý má batoh digital design, bundošku s nemeckým flekom a nohavice AČR vz.95... Poučený z vlastnej chyby ( fľakatý 55 litrový typ. bergen ) som zavrhol myšlienku na army batoh. ( Pozn. autora: tie lacné stoja za hovno a tie lepšie stoja násobky toho čo Turista ).
Gemma Turist v prevedení oliv je, čo sa výzoru týka, batoh do lesa. Pasuje k večernému ohňu, pasuje k maskáčom ( nebijú sa vzory, lebo žiadne nemá! ), či k zarosenej tráve v rannej hmle. Pristane mu sekera upnutá kompresákom v bočnom otvorenom vrecku. Keď sa na chodníku objaví pred vami človek s týmto batohom, úplne harmonicky pôsobí ak má obuté kanady a ako šperk sa na ňom hompála Elévov Hraničiar ...

-funkčnosť ( popis a prvý pocit z batohu )
Prvá vec čo som s batohom podnikol, bolo váženie. Výrobcom na web stránke deklarovaných 1850 gramov nehrozí ani náhodou. Už predtým som s tým rátal že ten údaj nie je košér, reálna hodnota podľa mojej digitálnej ( osobnej a kruto spravodlivej ) váhy je cca 2400 gramov. Teda buď na chrbte ponesieme niečo málo o pol kilogramu viac ako udáva výrobca, alebo jedno pivo zo zásob musíme vypiť už pred cestou aby sme sa dostali na papierovú hodnotu hmotnosti ...

.... a konečne niečo z praxe ....  Ako som už naznačil hore v „odolnosti a spoľahlivosti“, doménou tohto batohu je funkcionalita. Zmyslom predného prístupu do hlavnej komory sa už asi netreba zaoberať, ten som popísal myslím dostatočne a predstave asi lepšie pomôžu fotky v prílohe ako písmenká.
A keďže som spomenul hlavnú komoru, je zrejmé že je tam aj iná a teda ide o viackomorák. Tá spodná je primárne ( klasicky ) určená pre spacák. Priznám sa, obával som sa či a ako dnu narvem Carinthiu Defence 4. Uveril som ubezpečovaniu jedného užívateľa 55 litrovej verzie ( díky Kelko ), ale aj tak to bola hneď druhá vec ktorú som s Turistom 75 skúsil. Natlačil do neho Defence 4-ku. Celý proces, vrátane zapnutia zipsu určite nebol dlhší ako keď ju tlačím do originál kompresného obalu. Dokonca bol jednoduchší na manuálnu zručnosť. Ušetrený čas v prípade uväzovania na batoh zvonku samozrejme hovorí v prospech takéhoto usporiadania bágla. A nie len čas, ale ak komfort prenosu a ochrana pred mechanickým poškodením, či dažďom. Na čo treba dať ale pozor je fakt, že pri naozaj neopatrnom zatváraní dolnej komory môže dôjsť k poškodeniu spacáku pricviknutím jazdcom zipsu. To aby som uviedol aj nejakú nevýhodu, i keď toto platí na každý batoh s komorou pre spacák vo všeobecnosti. Vrch dolnej komory uzatvára vo vnútri batohu flexibilný uzáver tvorený viacerými segmentmi sťahovanými šnúrou. To umožňuje zväčšiť, či zmenšiť jej priestor, samozrejme na úkor hlavnej, podľa momentálnej potreby, prípadne spojiť hornú a spodnú komoru v jednu.

Preskočím hlavnú komoru ( zatiaľ ) a preperiem „vrchlík“ batohu. Aj keď v tomto prípade sa nejedná o klasický vrchlík, tak ako ho poznáme z komínových batohov. Neodpustím si a pristavím sa pri nich. Pokiaľ je vrchlík zo zadnej strany batohu „napevno“, zabudnite na to že bude aj plne funkčný. Je to lacné riešenie, ale nepraktické. Ak spoznáte lepší spôsob upevnenia variabilného ( a odnímateľného ) vrchlíku, pripevneného na viacerých popruhoch, pochopíte prečo. Príjemnou perličkou takto riešeného vrchlíku je nielen možnosť zložiť ho z batohu, ale použiť ho aj ako veľkú ľadvinku, v kombinácií s odopínateľným bedrákom ( napríklad Pinguin Explorer 75 – požičal som si ju a tak som sa s ňou aj pohral :-D ).

Ale späť ku Gemme. Tá je bez klasického vrchlíku, hore ukončená treťou, samostatnou komorou, s prístupom z prednej strany horizontálnym zipsom. Som potešený týmto riešením. Jednou z možností je zrušiť jej objem dvoma kompresnými popruhmi umiestnenými zo strany hlavy a dvoma na samotnom vrchu batohu tak, že batoh ktorý mne trčí nad hlavu viac ako 10 cm sa „stratí“ do úrovne mierne nad úroveň pliec a pritom to pôsobí úplne prirodzene. Uchvátil ma objem tejto komory. Strčil som tam 2,5 litrovú antikorovú Zebru ( taký moderný kotlík ), pridal hliníkový ešus, 2 litrovú plastovú fľašu na vodu a stále nemal dosť ... Nechcelo a mi ísť po veci do pivnice, ale verím že by tam vošla ešte aj moja KPZ, komplet zásoba parakordu ... a možno aj kvapka ohnivej ?!
Myslím že takto umiestnené ťažisko ( nad lopatkami ) sa bude nosiť samo :-D .

A kto by chcel, môže nabrať skutočne impozantné rozmery smerom hore, kompresáky na vrchu sú stále pripravené pojať aj dvojvrstvovú karimatku, a to pri plnom nafúknutí celého bágla, aj s hornou komorou. Ako tajný tromf sú v prednej hornej hrane ešte našité dve pútka, ktoré s použitím gumolanka, či parakordu poskytujú ďalšiu možnosť naložiť nosičovi...
Už sa teším ako to bude vyzerať ( so mnou ) na fotke. Možno aj Himalájsky šerpa zbledne závisťou. A to pripomeniem, že stačí spraviť 2x šup doťahmi kompresákov a môžete ísť bez pohoršenia okolia aj do kina 

Hlavná komora. Pokiaľ má niekto záujem, môžem zmerať a doplniť skutočný rozmer. Pre mňa sú exaktné čísla nepodstatné, previedol som totiž praktickejšie meranie. Zabalil som sa na zimný predĺžený víkend, vrátane náhradných topánok, potrebného nočného prezleku a náhradnými súčasťami odevu, hamaky, celty 3x4, ... Stravu som nahradil 12 litrovým daypackom ... Niet čo dodať, ako že pohoda. O tom som ale nepochyboval.
Uzáver hlavnej komory je riešený zipsom s dvoma jazdcami. Odstránenie tlakov nákladu na veko, presnejšie povedané na zips veka je riešené dvoma spôsobmi. Jeden je použitím odľahčovacej šnúry, navlečenej v tuneli okolo celého obvodu zipsu, ktorej stiahnutím rozložíme časť tlaku na zips práve do tejto šnúry. Tunel zároveň plní aj funkciu krycej légie zipsu. Druhý spôsob je rozopínacím kompresným popruhom. Práve tým ktorý dominuje na všetkých fotkách Gemmy Turist z prednej strany. Toto riešenie je naozaj nutné, lebo na rozdiel od vrchom plneného batohu, ktorému na uzáver nepôsobí tlak, teda pokiaľ náhodou nevisíme aj s báglom dole hlavou, v prípade predného plnenia môže byť dosť značný. Poškodenie zipsu hrozí aj pri nešetrnom nadžganí batohu a následnej ešte nešetrnejšej manipulácií niektorým z jazdcov pri zatváraní zipsu. Predné plnenie má jednoducho aj svoju slabinu, ktorá sa dá myslím eliminovať „správnym prístupom majiteľa“. Určite ale budem sledovať ako sa uzáver správa a pokiaľ bude treba, mám už v hlave aj malú úpravu pomocou našitia kúsku kompresného pásu a suchého zipsu.

Myslím si že je teraz čas vysvetliť to čo som sľúbil hore - a síce že Gemma Turist je ako skriňa na chrbte. Túto asociáciu spôsobuje asi najviac jej tvar. Je na rozdiel od väčšiny ( komínových ) batohov, ktoré majú tvar valca, hranatý. Po povolení všetkých kompresákov a vypchatí batohu dokonca získa tvar zrezaného ihlanu, so základňou hore. Evokuje to vo mne staré krošny pletené z vŕbového prútia, ktoré používali naše babky na seno, trávu či letninu, alebo drevených, ktoré sa používali vo vinohradoch na znášanie hrozna. Takúto geometriu využívali už naši pra..pra..prarodičia a boli tak designované kvôli tomu, aby sa dal prenášať ťažký náklad aj náročnejším terénom.

Gemma Turist 75 ale prezývku skriňa evokuje aj svojou schopnosťou pojať množstvo výbavy a výstroje. Pochopil som pri nej aj Einsteinov výrok o relativite, ono totiž môže byť 75 litrov niekedy viac, niekedy menej. Zarazilo ma koľko som naozaj do Gemmy dostal bez toho, aby bol batoh prepchaný. Nedalo mi to a skočil som si požičať ( aj pod tlakom tohto smolenia ) Pinguin Explorer 75.
To isté čo som do Turistu poukladal akosi prirodzene, automaticky a s prehľadom, dokonca som ho zďaleka ešte nezaplnil na doraz, do Explorera to bolo už „umenie“ napchať a batoh bol evidentne plný, aj napriek tomu že obaja výrobcovia deklarujú objem 75 litrov. Skriňovitý tvar zrejme naozaj umožňuje lepšie využitie úložného priestoru. Alebo niektorý z batohov nemá deklarovaný obsah.
Aby som to nejako zhrnul, Gemma Turist 75 je naozaj vhodná na viacdňové výlety a expedície aj za extrémnejších podmienok ( zima ). Pokiaľ niekto neplánuje zimné akcie, nebál by som sa ako trojsezónny batoh ( jar – leto – jeseň ) na viacdňové akcie pri pragmatickom prístupe odporučiť aj jeho menšieho, 55 litrového súrodenca.

-nosný systém
tak tu sa zdržím väčšieho komentára. Ohodnotiť nosný systém sa odvážim až keď s tým batohom spravím zopár presunov v plnej poľnej. Môžem (a plánujem ) sa k tejto téme vrátiť a doplniť skúsenosti neskôr. Zatiaľ by som len subjektívne popísal, čo vidím a čo si myslím.
Čo sa týka polstrovania ramenných popruhov, chrbtovej časti a bederného pásu, zhodnotil by som ho slovami „ viac ako bohato“ ... Všetky kontaktné časti s nosičom sú ( štandardne ) z ventilačnej a rýchloschnúcej sieťoviny. Všetky doťahy umiestnené a funkčné ako káže logika a ergonómia. Pristavil by som sa pri balancákoch, ich ukotvenie na tele batohu je nastaviteľné do dvoch polôh a to dvomi plastovými prievlakmi. Rozdiel je cca 10 cm. Skúsil som oba. Pri plnom naložení aj s karimatkou na vrchu batohu je cítiť rozdiel v prospech horného bodu uchytenia. Ale ako vravím, nejaký relevantnejší posudok by som vyriekol až po poriadnom odskúšaní v praxi. Takto len ide o pocit, vyjadril by som to: „ako keby mi batoh lepšie sedel“. Výška ramenných popruhov je v chrbtovej časti nastaviteľná v štyroch stupňoch. Rozdiel v rozsahu je vždy 3cm. Systém nastavovanie je jednoduchý, myslím že aj spoľahlivý a bezproblémový. Stačí zložiť batoh z chrbta, odtrhnúť chrbtovú časť zo suchého zipsu, zasunúť západky do inej polohy a opäť nalepiť chrbtovú časť. Na zmenu stačí naozaj len pár sekúnd. Zadná ( chrbtová časť ) batohu je vystužená hliníkovými pásmi v tvare X.
Bedrák má patentované uchytenie, ako som kukal, uchytenie o batoh je v jednom bode, ktorý umožňuje výkyv. Výrobca sa s tým chváli, na pohľad je to účelne a elegantne vyriešené, zdá sa ( po pár zhyboch ) že aj funkčné... o hodnotení platí ale to čo som písal hore.
Hmotnosť nákladu na bedrák pomáhajú prenášať aj dva doťahy, z každej strany nosiča jeden. Umožňujú nastavenie práve v tom mieste kde sa predpokladá tlak na bedrá. Zaujalo ma aj zapínanie bedrového pásu, riešené na ľavej strane excenrickou klapkou. Myslím si že tento systém je ďaleko spoľahlivejší ako tiež používaný trojzubec. Skúšobne naložený batoh ( 17kg ) sedí po nastavení na chrbte ako riť na šerbli. Pocit z nákladu je podstatne lepší, subjektívne je náklad ľahší ako keď som takmer identický náklad niesol v a na starom batohu. Vysvetľujem si to tým že ťažisko nákladu sa výrazne posunulo smerom hore a k chrbtu, aj vďaka tomu že Gemma Turist 75 je ako skriňa na chrbte :-D

Chcel by som upozorniť že celé hodnotenie je iba môj subjektívny názor, aj keď so snahou o maximálne objektívny pohľad :lol:

Tým chcem povedať iba toľko, že to čo som napísal nepovažujem za univerzálnu pravdu a chápem ak má niekto iný názor, či skúsenosť. Možno som bol málo kritický. Je to ale tým, že naozaj nie je zatiaľ čo kritizovať. Negatívne ( ale aj pozitívne ) názory môžem pridať naozaj len s odstupom, po overení v teréne a v čase. Napísal som toto zhodnotenie aj pre to, lebo nikde inde som nenašiel k batohu niečo komplexnejšie. Ak som aj našiel ( na prevažne Českých fórach ), bolo to čiastkové, alebo dokonca bolo cítiť zo slov autora neobjektivitu spôsobenú tým, že pri výbere dal prednosť inej značke.
Zároveň sa čudujem výrobcovi batohu, jeho prezentácia je viac ako nedostatočná. Na celom internete koluje len zopár, stále tých istých, často málo hovoriacich obrázkov. Aj preto ich teraz pripojím viac a časom ich ešte určite doplním.

Opossum mi iste odpustí nejakú tú gramatickú chybu, či preklep.

Manželke ďakujem za trpezlivosť, znášala tri hodiny nastavovania a skúšania v obývačke počas večerného sledovania TV .. cmuk ..

Na celé tu zverejnené dielo - recenziu batohu Gemma Turist 75, vrátane fotografií si uplatňujem autorské právo a akékoľvek jeho použitie, aj v pozmenenej podobe, či jeho časti je možné len po vzájomnej dohode.

batoh tak ako dorazil ku dverám (inTime), zabalený v strečke:
Obrázok

hmotnosť balíku na detajle štítku potvrdzuje mnou naváženú hmotnosť batohu, Samotná strečka s páskou neváži "skoro nič"
Obrázok

po rozbalení, ešte so štítkom, priložená faktúra a poďakovanie za dôveru od výrobcu batohu:
Obrázok

čelný pohľad na batoh, pred prvým rozopnutím, skomprimovaná horná komora :
Obrázok

detail "značky" a vodeodolného zipsu vrecka uzáveru hlavnej komory:
Obrázok

batoh ( ešte plne nenaložený ) zo zadnej - chrbtovej strany
Obrázok

Detail balancáku a možnosti jeho upnutia v dvoch bodoch prievlakmi na tele batohu:
Obrázok

Vrchlík batohu s kompresákmi slúžiacimi aj na uchytenie nákladu ( napr. karimatka ):
Obrázok

kompresák, ktorým sa dá stiahnuť celý vrch batohu a znížiť ho ( odhadom o takmer 20cm ):
Obrázok

bočný pohľad na oba kompresné popruhy vrchu batohu:
Obrázok

čelný pohľad na zips hornej komory a pútka:
Obrázok

ešte jeden pohľad, s 2L. fľašou:
Obrázok

pootvorená hlavná komora, naložená zimná výbava a plný 12 litrový daypack:
Obrázok

"otvorená skriňa" spolu s otvoreným zipsom, ale prázdnou vrchnou komorou:
Obrázok

bočný pohľad na naložený ( ale ešte s kopou miesta ) batoh, tri bočné kompresáky, otvorené bočné vrecko s pílkou:
Obrázok

zatiaľ len toľko ..
root
 
Príspevky: 392
Registrovaný: 15 Sep 2012, 00:49
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 175 x
Dostal Ďakujem: 471 x

Re: Batoh Gemma Turist 75 khaki

Poslaťod MartinV » 21 Apr 2014, 12:04

Dakujem za recenziu :yees:
MartinV
 
Príspevky: 80
Registrovaný: 25 Feb 2014, 18:12
Bydlisko: Bratislava
Dal Ďakujem: 29 x
Dostal Ďakujem: 18 x

Re: Batoh Gemma Turist 75 khaki

Poslaťod rayen » 27 Apr 2014, 22:18

pekna recenzia, aj ja som vlastnikom tohto batohu a nedam na neho dopustit, ja ten svoj uz mam skoro 10 rokov a som s nim stale spokojny, tak dufam ze aj tebe bude podobne sluzit
Kto raz položí srdce na oltár prírody,stáva sa navždy jej túlavým psom...
Obrázok užívateľa
rayen
 
Príspevky: 361
Registrovaný: 01 Sep 2010, 16:42
Bydlisko: Pecenady
Dal Ďakujem: 1 x
Dostal Ďakujem: 13 x

Re: Batoh Gemma Turist 75 khaki

Poslaťod Modok » 04 Máj 2014, 00:57

Klobúk dolu pred Tvojím elaborátom!
Napísal si to pekne a pravdivo.
Sám mám tento typ batoha od roku 1993, kedy som si preň došiel do Brna priamo do bytu majiteľov firmy (omylom).
Mám teda ešte ten starý typ bez vrecka na bedernom popruhu a vylepšenej vodoodpudivej úpravy a pod., ale som s ním navýsosť spokojný.
Používal som ho v zime na bežkách či snežniciach, ale aj pri putovaniach v iných ročných obdobiach.
Napríklad pri 6-týždňovom putovaní škandinávskou divočinou, v Škótsku a pod.
Keď sa mi pokazil hlavný zips a fušeri v martinskej opravovni mi tam našili taký jemný, ktorý sa vzápätí zasa pokazil, prestal som batoh na pár rokov používať.
(Mám ešte 4 ďalšie Gemmy, ale iného typu. A tiež stan - Gemma Mantrap.)
Potom som však v Ružomberku našiel chlapíka, ktorý mi tam poctivo všil poctivý, pevný zips a odvtedy mi batoh opäť k plnej spokojnosti slúži.
Modok
Obrázok
BLUE SKY!
Modok
 
Príspevky: 16
Registrovaný: 31 Okt 2013, 23:47
Bydlisko: Lipovec
Dal Ďakujem: 28 x
Dostal Ďakujem: 23 x

Re: Batoh Gemma Turist 75 khaki

Poslaťod kolovrat » 29 Aug 2014, 13:01

Zisla by sa nejaka informacia ako si spokojny po X mesiacoch od kupy.
Obrázok užívateľa
kolovrat
 
Príspevky: 77
Registrovaný: 07 Mar 2013, 21:21
Bydlisko: západ
Dal Ďakujem: 7 x
Dostal Ďakujem: 17 x

Re: Batoh Gemma Turist 75 khaki

Poslaťod root » 15 Apr 2015, 12:25

môžem odporučiť. Neukázali sa zatiaľ žiadne poškodenie ( rozparky, predreniny a tak ), komfort je na stupnici od 1 do 10 niekde na 8 ( pre porovnanie, švédsky armádny batoh, aj s origo bedrákom a dorobeným prsným popruhom ( zlepšil komfort o 25 percent! ) má na tej stupnici 6 .. a to ho hore vynieslo to že sa jedná o krosná ( pevný vonkajší rám ) a pre mňa úžasne vetraný chrbát ( boľavé platničky keď ofúkne prievan spotené kríže ) !!!
Trošku mohla byť väčšia spodná komora, kvôli objemnejšiemu spacáku - Defens4 .. vôjde dnu, v pohode sa dá natlačíť, je to ale taký môj subjektívny pocit. Trochu mu chýba aj "niečo rýchle" na vodu. Niečo kde môže byť plastová 1,5 Litrová fľaša s vodou a keď sa chceš obslúžiť, nemusí ísť batoh z chrbta ( vo dvojici to nie je problém ) .. ale aj to chcem teraz vyriešiť. Zostalo mi kus tuším aj rovnakej batohoviny, tak niečo vymyslím :-)

zhodnotil by som to jedinou vetou:
Za tie prachy nič lepšie asi nezoženieš, materiálom, farbou a dizajnom je ideál na túlanie sa po lesoch a keby treba, idem do neho znovu!
root
 
Príspevky: 392
Registrovaný: 15 Sep 2012, 00:49
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 175 x
Dostal Ďakujem: 471 x


Späť na Recenzie

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia