Odporúčame najlacnejšie PZP online - uzavripzp.sk a Peniazomat

Vyrobte si vlastný nôž...

Témy o nožoch

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod borsalino » 28 Okt 2013, 10:15

Pekná práca.Z akého píloveho listu si o robil?
borsalino
 
Príspevky: 48
Registrovaný: 27 Sep 2013, 08:36
Bydlisko: trnava
Dal Ďakujem: 27 x
Dostal Ďakujem: 42 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod jasommato » 28 Okt 2013, 19:19

pekna pracicka a HSS-ku mammoc rad
Obrázok užívateľa
jasommato
 
Príspevky: 804
Registrovaný: 07 Máj 2012, 14:33
Bydlisko: Orava a prilahle kopce potoky a rybniky
Dal Ďakujem: 329 x
Dostal Ďakujem: 456 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod Ripovic » 28 Okt 2013, 22:48

presne pilovy kotuc Pilana, priemer 400 mm, hrubka 2,5 mm, tvrdost 44-48 HRC. Kalenie sa nekonalo, na to som este nedozrel. Mozno raz.... :D
Obrázok užívateľa
Ripovic
 
Príspevky: 8
Registrovaný: 01 Sep 2013, 16:15
Bydlisko: Dolany
Dal Ďakujem: 4 x
Dostal Ďakujem: 10 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod jasommato » 29 Okt 2013, 07:56

kotuciky od pilany su najlepsie uz som snich spravil par nozou
HSS je richlorezka teda ak si ju pri bruseni len minimalne ochladzoval tak si ju isto nepopustil a tvrdost jej zostala teda kalenie by bolo zbitocne
navyse niesom si isty teplpotou kalenia ale asi bude dost vysoka
Obrázok užívateľa
jasommato
 
Príspevky: 804
Registrovaný: 07 Máj 2012, 14:33
Bydlisko: Orava a prilahle kopce potoky a rybniky
Dal Ďakujem: 329 x
Dostal Ďakujem: 456 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod macakv » 29 Okt 2013, 19:13

jasommato píše:kotuciky od pilany su najlepsie uz som snich spravil par nozou
HSS je richlorezka teda ak si ju pri bruseni len minimalne ochladzoval tak si ju isto nepopustil a tvrdost jej zostala teda kalenie by bolo zbitocne
navyse niesom si isty teplpotou kalenia ale asi bude dost vysoka

..a ze by si sem nieco dal?
..dovolim si trosku oponovat....pan kolega robil tvar nozov predpokladam karboskou....ak sa mylim nech ma opravi....tak ze chladenie pri bruseni uz bolo asi po funuse......tam by som uz o tvrdosti nehovoril...skor o blatovosti....ale napriek tomu +za snahu...pekna praca
Nič nieje nemožné.
Obrázok užívateľa
macakv
 
Príspevky: 365
Registrovaný: 03 Júl 2011, 20:45
Bydlisko: Nitriansky kraj.
Dal Ďakujem: 306 x
Dostal Ďakujem: 431 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod Ripovic » 29 Okt 2013, 20:31

Presne tak, karboskou. Ale s citom, ziadne extra modranie materialu sa nekonalo. Aj keby, na tvrdu pracu mam ine noze. Tieto su skor na "okrasu" :D
Obrázok užívateľa
Ripovic
 
Príspevky: 8
Registrovaný: 01 Sep 2013, 16:15
Bydlisko: Dolany
Dal Ďakujem: 4 x
Dostal Ďakujem: 10 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod macakv » 29 Okt 2013, 20:46

Skoda ze si to nezakalil...takto je to akurat tak na otvaranie listov :-)
Nič nieje nemožné.
Obrázok užívateľa
macakv
 
Príspevky: 365
Registrovaný: 03 Júl 2011, 20:45
Bydlisko: Nitriansky kraj.
Dal Ďakujem: 306 x
Dostal Ďakujem: 431 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod Ripovic » 29 Okt 2013, 21:12

To nevadi, pri najhorsom vo vitrine sa nestrati. Ale ako som uz pisal, na kalenie sa necitim. Teda trufol by som si, ale neviem postup pri danom konkretnom matrosi.
Obrázok užívateľa
Ripovic
 
Príspevky: 8
Registrovaný: 01 Sep 2013, 16:15
Bydlisko: Dolany
Dal Ďakujem: 4 x
Dostal Ďakujem: 10 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod jasommato » 29 Okt 2013, 21:56

macakv píše:..a ze by si sem nieco dal?
..dovolim si trosku oponovat....pan kolega robil tvar nozov predpokladam karboskou....ak sa mylim nech ma opravi....tak ze chladenie pri bruseni uz bolo asi po funuse......tam by som uz o tvrdosti nehovoril...skor o blatovosti....ale napriek tomu +za snahu...pekna praca



nieco je na 6 strane ale to neni hss ale pilnik a netusim co :D
nikdy som svoje prace nestihal vyfotit vecsinou odysli priamo od brusky k novemu majitelovi a som aj nanic fotograf ale jeden rozrobeny HSS mam akurat doma tak ho cvaknem po dokonceni
ked robim s HSSkou ties ju rezem flexou len rezem skoro centymeter od ciari a dobrusujem
oproti inym materialom ju chladim minimalne a nechavam kludne zohriat na dakych 150°C (podla sicania vody) a furt zostane tvrdsia ako pilnik (skuska vripom)
dokonca pri vecich nozoch by somju rad aj popustil pretoze je v mraze e dost krechka
Obrázok užívateľa
jasommato
 
Príspevky: 804
Registrovaný: 07 Máj 2012, 14:33
Bydlisko: Orava a prilahle kopce potoky a rybniky
Dal Ďakujem: 329 x
Dostal Ďakujem: 456 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod macakv » 29 Okt 2013, 22:33

Tak to je problem,ktory sa snazia vyriesit vsetci vyrobcovia matetialov.Tvrdost a pri tom aj huzevnatost.
Nič nieje nemožné.
Obrázok užívateľa
macakv
 
Príspevky: 365
Registrovaný: 03 Júl 2011, 20:45
Bydlisko: Nitriansky kraj.
Dal Ďakujem: 306 x
Dostal Ďakujem: 431 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod jasommato » 30 Okt 2013, 06:57

je to problem aleked si clovek uvedomi ucel noza ktori vyraba tak si vyberie ten spravny pomer tvrdosti a huzevnatosti
ja uz z hss robim len mensie noze urcene cisto na reznie (nie na sekanie a vylamovanie) a rezbarske noze
na sekac by som si vybral daku perovku
len moentalne mam prestavku s nozami pretoze nemam pristup k poriadne bruske doteraz som robil na praxi
bruska sa uz sklada a do jari chcem aj vyhnu
Obrázok užívateľa
jasommato
 
Príspevky: 804
Registrovaný: 07 Máj 2012, 14:33
Bydlisko: Orava a prilahle kopce potoky a rybniky
Dal Ďakujem: 329 x
Dostal Ďakujem: 456 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod stonewall » 31 Okt 2013, 21:20

IMG_20131014_175217.jpg
ja som si v lete zostrojil zo stabilky tento
Prílohy
IMG_20131014_175146.jpg
IMG_20131014_175136.jpg
IMG_20131014_175022.jpg
Obrázok užívateľa
stonewall
 
Príspevky: 22
Registrovaný: 05 Júl 2010, 16:52
Bydlisko: LM
Dal Ďakujem: 11 x
Dostal Ďakujem: 5 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod oraj » 31 Okt 2013, 23:11

:ice:
Naposledy upravil oraj dňa 13 Máj 2017, 18:00, celkovo upravené 1
oraj
 
Príspevky: 84
Registrovaný: 28 Júl 2011, 21:12
Dal Ďakujem: 15 x
Dostal Ďakujem: 26 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod stonewall » 01 Nov 2013, 10:43

cca 6mm s plochým výbrusom až po vrch to nie je až tak vela nožík reže dosť ochotne ináč by ostal doma v skrini
Obrázok užívateľa
stonewall
 
Príspevky: 22
Registrovaný: 05 Júl 2010, 16:52
Bydlisko: LM
Dal Ďakujem: 11 x
Dostal Ďakujem: 5 x

Re: Vyrobte si vlastný nôž...

Poslaťod Ripovic » 01 Nov 2013, 17:08

oraj- Kotuce pouzite co osievaju mam od kamaratov stolarov zadara takze nadmieru ekonomicke. A na pokazenie postaci hocake blatko.. :) Najprv sa potrenujem na tomto a ked budu skusenosti, pustim sa do kvalitnejsich materialov..
Obrázok užívateľa
Ripovic
 
Príspevky: 8
Registrovaný: 01 Sep 2013, 16:15
Bydlisko: Dolany
Dal Ďakujem: 4 x
Dostal Ďakujem: 10 x

PredchádzajúciĎalší

Späť na Nože

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia