Odporúčame najlacnejšie PZP online - uzavripzp.sk a Peniazomat

Výroba luku

Rôzne druhy ľudových remesiel, vaše výrobky, postupy, rady.

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 13 Apr 2015, 21:07

atti.hombre
písal si, že si mal laminátové lučište. Kupované, alebo robené? A prečo prasklo?
opossum
 
Príspevky: 349
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 13 x
Dostal Ďakujem: 148 x

Re: Výroba luku

Poslaťod atti.hombre » 14 Apr 2015, 04:42

Laminátové z tyčky elektrického oplotka. Tak priemeru 12mm. Bacil ma presvedčil,že ho mám dlhé-tak som ho skrátil ( asi veľa )...a nedalo sa napnúť do orecha :mrgreen: ...no nedalo - raz som sa naštval a pretlačil som to...a vtedy som ho zlomil. Moja blbosť.
Som len obyčajný lesolez !- erdőmászó
Obrázok užívateľa
atti.hombre
Moderátor
 
Príspevky: 1731
Registrovaný: 14 Jún 2010, 20:50
Bydlisko: Zvolen
Dal Ďakujem: 1387 x
Dostal Ďakujem: 1321 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 25 Apr 2015, 08:07

keďže šípy, ktoré som vyrobil, boli moc hrubé (10-11mm), snažil som sa vyrobiť 8mm šípy. Na frézke ale nevyrobím presný kruhový prierez, vždy je to nejaká elipsa a prierez nie je konštantný po celej dĺžke šípu. Tak som si vyrobil pomôcku na dokončenie šípu: jednak sústruh, v ktorom šíp obrábam, a brúsitko, ktorým urobím priemer šípu, aký potrebujem. Brúsitko je skladacie, ak chcem väčší priemer, stačí vložiť medzi bočnice 1mm pliešky. Brúsim pri nízkych otáčkach, ide to v pohode a šíp je takmer dokonalý :)
Prílohy
brusitko2.JPG
sustruh3.JPG
sustruh6.JPG
opossum
 
Príspevky: 349
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 13 x
Dostal Ďakujem: 148 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Nataniel » 24 Aug 2015, 21:24

Prosím Vás máte niekto mailový kontakt na Cornusa ? Na SS mi neodpovedá tak ak môžete tak mi pošlite kontakt cez SS. Ďakujem
Na cestě sa chovaj tak, jako by ses plížil za zvěří, nepřítele musíš spatřit první
Obrázok
Modrú oblohu !
Obrázok užívateľa
Nataniel
 
Príspevky: 335
Registrovaný: 20 Júl 2010, 11:08
Dal Ďakujem: 132 x
Dostal Ďakujem: 206 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 07 Sep 2015, 12:30

Zavolaj mi 0907499659
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 12 Okt 2015, 20:14

:| Výroba ďalších, silnejších ramien, tentoraz z drevených lyží Súľov. Sklznica šla pekne odlúpnuť, pod ňou bola ešte nalepená textília. Vrchný náter a textíliu som obrúsil. Drevo vyzerá byť dubové, takže v pohode. Lyže sú ale dosť tuhé, budem ich musieť stenčiť.
Prílohy
rameno11.JPG
rameno12.JPG
rameno13.JPG
rameno14.JPG
rameno15.JPG
rameno16.JPG
rameno17.JPG
rameno18.JPG
opossum
 
Príspevky: 349
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 13 x
Dostal Ďakujem: 148 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 12 Okt 2015, 20:18

Konečne som sa dostal k dokončeniu šípov. Použil som husacie perá. Keďže som chcel z nich vyťažiť čo najviac, z jedného pera som spravil dve letky (ak bolo dostatočne dlhé). Lenže páperie vyrastá z brka po špirále, a najviac sa to prejavuje na hrubšom konci brka. Takže letky z tenšieho konca brka sú rovné, z hrubšieho konca do špirály. V konečnom dôsledku nalepené na šípe, vyzerá to tak, ako keby neboli z jedného krídla. Ako to riešite vy? Robíte letku len zo stredu brka, ostatok vyhodíte? Ešte som s nimi nestrieľal, neviem, ako poletia, či to bude natoľko vadiť.

Letky som lepil pomocou domo-robo lepičky, najprv sekundovým lepidlom, čo je blbosť, pretože sa letka ľahko prilepí aj k lepičke, takže som niekoľko letiek takto zničil. Nakoniec som použil chemoprén.

Snažil som sa vyvážiť šípy, aby mali rovnaký FOC v rozmedzí 7-9%, a nakoľko som vyrobil veľmi ľahké hroty, došolíchal som to omotávkou špagátom, čím vznikla okolo hrotu nepekná guča (a asi bude vadiť aj pri vyťahovaní z terča). Takže nabudúce musím vyrobiť dostatočne ťažký hrot (hrubší a dlhší).
Prílohy
sip1.JPG
hotový šíp
hrot4.JPG
hrot
lepicka1.JPG
lepička
lepicka2.JPG
lepička
letky.JPG
letky
opossum
 
Príspevky: 349
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 13 x
Dostal Ďakujem: 148 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 19 Okt 2015, 17:17

Prosím odpoveď na túto otázku:
Konečne som sa dostal k dokončeniu šípov. Použil som husacie perá. Keďže som chcel z nich vyťažiť čo najviac, z jedného pera som spravil dve letky (ak bolo dostatočne dlhé). Lenže páperie vyrastá z brka po špirále, a najviac sa to prejavuje na hrubšom konci brka. Takže letky z tenšieho konca brka sú rovné, z hrubšieho konca do špirály. V konečnom dôsledku nalepené na šípe, vyzerá to tak, ako keby neboli z jedného krídla. Ako to riešite vy? Robíte letku len zo stredu brka, ostatok vyhodíte? Ešte som s nimi nestrieľal, neviem, ako poletia, či to bude natoľko vadiť.
opossum
 
Príspevky: 349
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 13 x
Dostal Ďakujem: 148 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 20 Okt 2015, 20:45

Z husacieho pera je jedna dobrá letka. Z morky sa dajú urobiť dve krátšie.
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 01 Nov 2015, 16:05

Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 28 Feb 2016, 10:04

experiment pajaseň
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 600&type=3
luk vyšiel masívny a ťažký na svoju silu
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 05 Sep 2016, 14:30

Po dlhej dobe niečo nové. Okrem toho, že robím ďalšiu kušu, konštrukčne dosť odlišnú od prvej, riešil som, ako zistiť náťahovú silu lučišťa, keďže nemám silomer; kvôli nadimenzovaniu tetivy. Aby som nemusel na tetivu zavesiť dajme tomu 80 kg závažie, napadlo ma zostrojiť kladkostroj, ktorý by umožnil zavesiť cez sústavu kladiek len štvrtinovú hmotnosť náťahovej sily. Skúšal som aj zostavu s tretinovu silou.
Na obrázkoch je princíp kladkostroja, akurát si obrázok treba otočiť hore nohami, miesto čierneho závažia s hmotnosťou „1“ si dosadiť tetivu a prvú kladku zľava (pevnú) treba odstrániť, aby smer ťahania lana bol smerom nadol, pretože táto kladka iba mení smer ťahu lana, nemá vplyv na rozklad sily. Asi to vyzerá dosť zložito, ale funguje to správne :)
Prílohy
kladka 4.jpg
kladka 4.jpg (20.87 KiB) Zobrazené 541 krát
kladka 3.jpg
kladka 3.jpg (16.88 KiB) Zobrazené 541 krát
opossum
 
Príspevky: 349
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 13 x
Dostal Ďakujem: 148 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 05 Sep 2016, 14:33

Treba pamätať na to, že ak chcem tetivu posunúť o 10cm, lanom na kladkostroji musím prekonať 4-násobnú vzdialenosť, ak použijem kladkostroj s rozkladom sily na štvrtinu. Preto treba kušu postaviť vyššie nad zem, aby závažie malo kam klesať.
Prílohy
kladkostroj.JPG
kladka.JPG
opossum
 
Príspevky: 349
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 13 x
Dostal Ďakujem: 148 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 05 Sep 2016, 14:36

Ako pomocnú tetivu som použil oceľové lanko z bicykla, upevnené na lučište pomocou svoriek.
Prílohy
pomocna tetiva 1.JPG
pomocna tetiva 2.JPG
opossum
 
Príspevky: 349
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 13 x
Dostal Ďakujem: 148 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 05 Sep 2016, 14:37

Nakladať na paracordové lanko závažia bol celkom adrenalínový zážitok. Najprv sa pretrhol paracord, ale to len preto, lebo bol na jednom mieste rozodratý od mojich pokusov o bow dril :) Keďže som nemal poruke ďalší paracord, spojil som ho ambulantným uzlom. Fungoval v pohode, aspoň som mal možnosť si overiť únosnosť uzla :) Prvé bolo závažie 10kg, potom 5kg, dve kilogramové závažia...lučište sa postupne ohýbalo, závažia klesali. Priložil som ešte kus železa 1,6 kg a väčší 3-kilový. Spolu teda 21,6kg, čo by znamenalo 86,4kg, čo je 192 lbs. Tetiva ale ešte nedosiahla orech.
Prílohy
zavazie.JPG
opossum
 
Príspevky: 349
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 13 x
Dostal Ďakujem: 148 x

PredchádzajúciĎalší

Späť na Remeslá

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia