Odporúčame najlacnejšie PZP online - uzavripzp.sk a Peniazomat

Výroba luku

Rôzne druhy ľudových remesiel, vaše výrobky, postupy, rady.

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 09 Jún 2012, 20:42

Čo ti na to poviem? Nieje to úplne bežné, ale dá sa nájsť. Je to cenný materiál. Mám teraz tieto 175 centimetrové.
Obrázok
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Archanjel » 10 Jún 2012, 23:03

cornus píše:Ak chceš urobím ti tetivu z Fastflite plus materiálu. Je to drahý materiál-tetiva 10 E, ale je na veky ak ju neprerežeš alebo neprepáliš.


dakujem za ponuku, no tento luk je prvotina a pocitam ze nevydrzi dlho :)

Ked sa dopracujem k niecomu pouzitelnemu, urcite sa ozvem, aj ked sa chcem aj tetivu naucit vyrobit...
Obrázok užívateľa
Archanjel
 
Príspevky: 79
Registrovaný: 20 Okt 2011, 23:55
Bydlisko: Bratislava
Dal Ďakujem: 21 x
Dostal Ďakujem: 7 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 11 Jún 2012, 08:46

Včerajší výrobok
agátový plochý luk 48 lb


Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Archanjel » 11 Jún 2012, 23:48

krasny!!! tie zosilnene konce ma zaujimaju, take som nevidel este, to je len na zosilnenie alebo aj na zodvihnutie sily luku? Ako to lepis?
Obrázok užívateľa
Archanjel
 
Príspevky: 79
Registrovaný: 20 Okt 2011, 23:55
Bydlisko: Bratislava
Dal Ďakujem: 21 x
Dostal Ďakujem: 7 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 12 Jún 2012, 08:33

Na špičky som nalepil kúsok veľmi tvrdého dreva IPE v ktorých je narezaná drážka na tetivu. Nie je to nutné, normálne režem drážku rovno do luku.
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Archanjel » 13 Jún 2012, 21:37

Tak davam fotky mojej prvotiny, nesmejte sa domotal som vsetko co sa dalo, proste som zacal robit s malo informaciami a tak sa mi skrutil, je tensi a kratsi ako by mal byt, zo zleho dreva, tak nakoniec ma iba 20lbs. No este na nom popracujem, dam konce nejake, mozno ho skusim este potvarovat, dostane urcite inu tetivu, normalnu :) a asi aj kozenu rucku, a samozrejme nater, teda ak dovtedy nepraskne :)

Pridavam aj foto streleckych pokusov, ked som prestrelil skolsku tabulu skrz, najprv som sa 10 minut smial, potom prevladol udiv ako je mozne ze ten sip (hornbach bukovina) nepraskol a ani sa neodrazil pod tym uhlom. Finalne skore 12x krabica : 9x tabula = sip bez znamok poskodenia

Otazka: vsetko to nesie dolava, je problem v sipe? nema dobry spine? alebo mam nejako vydlabat zakladku v tele luku?
Prílohy
IMG_20120613_182128.jpg
IMG_20120613_173007.jpg
IMG_20120613_172816.jpg
Obrázok užívateľa
Archanjel
 
Príspevky: 79
Registrovaný: 20 Okt 2011, 23:55
Bydlisko: Bratislava
Dal Ďakujem: 21 x
Dostal Ďakujem: 7 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Michal » 13 Jún 2012, 22:15

Ano, domnievam sa ze ak ti sipy koncia velmi vlavo, sip bude velmi tvrdy pre tento luk ;) Ale inak pekna praca, mne sa nikdy luk podobny vyrobit nepodarilo, vacsinou som ho polamal uz pri tilerovani...
"Do not mess with the forces of Nature , for thou art small and biodegradable!"

Archery lover Obrázok
Obrázok užívateľa
Michal
 
Príspevky: 724
Registrovaný: 26 Jún 2010, 19:05
Bydlisko: Nitra
Dal Ďakujem: 165 x
Dostal Ďakujem: 243 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 14 Jún 2012, 20:23

Ten oblúk vyzerá dobre.
Problém máš v spine šípu, je tvrdý málo sa ohýba pri výstrele.
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Archanjel » 15 Jún 2012, 01:12

jj, moje pokusy ukazuju na tento problem, skusim nieco smrekove...
Obrázok užívateľa
Archanjel
 
Príspevky: 79
Registrovaný: 20 Okt 2011, 23:55
Bydlisko: Bratislava
Dal Ďakujem: 21 x
Dostal Ďakujem: 7 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 15 Jún 2012, 08:08

Asi to chce urobiť silnejší luk. K 20 lb je urobiť šíp z dreva ťažko. Ako deti sme používali trstinu.
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Archanjel » 15 Jún 2012, 11:55

no idem v nedelu na "drevo" a rastie tam aj trstina, tak nieco prinesiem :) Dik.
Obrázok užívateľa
Archanjel
 
Príspevky: 79
Registrovaný: 20 Okt 2011, 23:55
Bydlisko: Bratislava
Dal Ďakujem: 21 x
Dostal Ďakujem: 7 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 15 Jún 2012, 17:12

Tabulka rozmerov pre rôzne dreviny a sily , orientačná.
Dĺžka luku pre túto tabulku je 2,4X dĺžka náťahu. Dĺžka sa meria od zárzu po zárez pre tetivu.


https://picasaweb.google.com/lh/photo/l ... directlink
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Archanjel » 15 Jún 2012, 18:16

to su sirky ramien v ktorej casti? najsirsej? pre aky tvar luku to plati? aka je hrubka ramien?
Obrázok užívateľa
Archanjel
 
Príspevky: 79
Registrovaný: 20 Okt 2011, 23:55
Bydlisko: Bratislava
Dal Ďakujem: 21 x
Dostal Ďakujem: 7 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 15 Jún 2012, 19:43

Platí pre ploché luky s tuhým madlom. Šírka v najširšom mieste od madla do pol dĺžky ramena, potom prudký taper na špičku 8 mm.
Platí pre drevo priemernej kvality v rámci druhu. Ak je drevo kvalitnejšie môže sa urobiť užššie rameno a naopak.
Madlo je obyčajne 4 palce dlhé, rozširujúci prechod na rameno má 2 palce. Spolu celá neohybná časť 8 palcov. šírka madla stačí 22 mm, hĺbka 30-35 mm.
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 80 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Archanjel » 17 Jún 2012, 17:46

totok som dnes nasiel v lese, vyzera fajne, podla mna by to mohol byt ten dobry jasen, teda ta odroda z ktorej by slo vyrobit luk, je to on? :)
Prílohy
IMG_20120617_172916.jpg
cierne puciky
IMG_20120617_141150.jpg
Obrázok užívateľa
Archanjel
 
Príspevky: 79
Registrovaný: 20 Okt 2011, 23:55
Bydlisko: Bratislava
Dal Ďakujem: 21 x
Dostal Ďakujem: 7 x

PredchádzajúciĎalší

Späť na Remeslá

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť