Les vz. pilčíci

Les vz. pilčíci

Poslaťod truppyk22 » 15 Apr 2012, 22:12

Zalozil som tuto temu preto, lebo by ma zaujimalo, aky je vas nazor na pracu pilcikov? Nemyslim tym, ze ci by sa vam pacilo vykonavat tuto profesiu, skor mam namysli to, aky je vas nazor na to, co za sebou nechavaju v lesoch. Som sice v tomto laik, ale mne sa nepaci, aku spust po sebe nechavaju. Na poslednej ture na najvyssi "vrch" v mojom okoli sa mi naskytol takyto pohlad, co za sebou nechali tyto pani. Ak sa teda mylim a to co po sebe nechavaju je spravne, tak sa vopred ospravedlnujem a budem rad ak mi niekto objasni, ako to teda je!!! Fotky som robil priamo z turistickeho chodnika.
6.jpg

7.jpg
truppyk22
 
Príspevky: 43
Registrovaný: 02 Okt 2011, 09:14
Bydlisko: Dolna Zdana
Dal Ďakujem: 50 x
Dostal Ďakujem: 29 x

Re: Les vz. pilčíci

Poslaťod sally » 15 Apr 2012, 22:23

truppy - je to dvojsečné. Na jednej strane je docela svinstvo spíliť strom a zobrať si z neho len kmeň a najhrubšie konáre a ten zvyšok nechať ležať len tak. No na druhej strane - pre nás, zálesákov, je to super - lebo na stavbu prístreškov, oheň...máme zdroj dreva prakticky zdarma, stačí prísť a nazbierať. Čo mňa vytáča najviac je však to, že lesnícke stroje (často z nich vyteká olej a iné náplne) rozrývajúce krajinu ochranárom nevadia, no čundrák a zálesák, čo sa ide do hory vyvenčiť, už hej. :|
Mami, až vyrastiem, budem bushcrafter. Synček, oboje sa nedá. Obrázok

Môj eshop: www.doprirody.sk.
Obrázok užívateľa
sally
Moderátor vo výslužbe
 
Príspevky: 1333
Registrovaný: 12 Jún 2010, 17:44
Bydlisko: Nad kameňolomom, Bratislava
Dal Ďakujem: 171 x
Dostal Ďakujem: 345 x

Re: Les vz. pilčíci

Poslaťod macmatej » 16 Apr 2012, 08:05

Mne sa zasa nepacia rozbahnene cesty ktore za sebou nechavaju stroje. Casto su to zaroven turisticke trasy, ktore su aj viac ako rok rozryte, kym to niekedy konecne po sebe neodpracu.
Obrázok užívateľa
macmatej
 
Príspevky: 764
Registrovaný: 02 Apr 2011, 22:00
Bydlisko: Trnava
Dal Ďakujem: 412 x