sally píše:...ako moderné umelecké dielo je to fajn ..
... je to replika barokovej gitary z cca r. 1620... rozeta nechýbala na žiadnom strunovom brnkacom nástroji tejto doby a táto je dokonca presne podľa originálu (sám som si podľa neho dokresloval šablonky), btw. velkosť rezonančného otvoru má na farbu a silu zvuku akéhokolvek nástroja len velmi zanedbatelný vplyv... konické ladiace kolíčky sú takmer jedinou mechanikou používanou na strunových nástrojoch až do polovice 19. storočia, ak na nejakom (naozaj) historickom nástroji uvidíš nejakú inú mechaniku, je takmer isté, že je to neskoršia prerábka - to platí aj pre husle. Bez kovovej mechaniky je napr. aj väčšina (ak nie všetky) Torresove gitary (2.pol. 19. stor.) a pravá flamengová gitara používa výhradne konicke kluče dodnes! Jedná sa o plnohodnotný a ak je všetko dobre spravené, tak aj velmi jemný a komfortný spôson ladenia (dôležitý je priemer kluča)... zvuk má táto gitara myslím dosť slušný (hovorím to v intenciách koncertných profesionálnych nástrojov, nie gitár za 120 euro), ale sám som zvedavý čo naň povie ten continuista z jedného Londýnskeho ansámblu, ku ktorému práve cestuje...
edit: ...a je to 5zborová gitara, t.j. 5 strún zdvojených unisono, alebo v oktáve, nie 12 strunová...