My doma pestujeme hrozno odjakživa... Fakticky v každej domácnosti je nejaký vinič... Je to zrejme nejaká tradícia a sú tu u nás na pestovanie viniča vhodné podmienky. Nie som žiadny odborník, ale pár mojich postrehov... Pravdupovediac, keď je hrozno už dobre zakorenené, tak „údržba“ pestovania je pomerne jednoduchá... Záleží to aj od odrody... Čo som si tak všimol, tak u nás sa hlavne dobre darí „čiernej“ a ružovej odrode... Biele hrozno je dosť chúlostivé, či už na choroby, alebo počasie a potrebuje „ohľaduplnejší“ prístup... Základ je vinič pravidelne strihať, čo je možné vykonávať už zhruba od druhej polovice januára... Ja vždy orezávam koncom januára, resp. začiatkom februára, ak nie sú veľmi veľké mrazy... U nás sa traduje základný rez prútov na „tri očká“ (púčiky)... Robí sa to hlavne kvôli väčšej pravdepodobnosti, že nejaké očko sa zachová, napr. ak po orezaní nastanú ešte nejaké väčšie mrazy a vrchné očko vymrzne, alebo nejako inak sa poškodí...
Mnoho ľudí hrozno oreže tak, že ponecháva iba staré korene, ktoré sa tiahnú do výšky aj niekoľko metrov a všetky ostatné prúty a hlavne jednoročné orežú častokrát naholo, čo je chyba, nakoľko hrozno najviac rodí práve na jednoročných prútoch...

Tie jednoročné prúty často vyženú veľmi dlhé výhonky a práve na nich by mal človek „stavať“, samozrejme“, podľa toho ako veľmi chce hrozno rozšíriť, ale základ je, ako som spomenul, rez na tri očká... Prúty sa potom priviažu k nejakej opore, ktorú hrozno by malo mať... Rezu sa netreba obávať, vinič ho znáša veľmi dobre, dalo by sa povedať, že ho priam vyžaduje ako vŕba... Niekedy mávam pocit, že čím viac ho orežem, tým viac vyženú nové výhonky...