Výroba luku

Rôzne druhy ľudových remesiel, vaše výrobky, postupy, rady.

Re: Výroba luku

Poslaťod barney » 26 Apr 2014, 00:53

Lieska, svib A pierka Z husi
barney
 
Príspevky: 9
Registrovaný: 05 Dec 2012, 20:16
Bydlisko: kosice
Dal Ďakujem: 4 x
Dostal Ďakujem: 1 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 07 Máj 2014, 13:47

Keď si rozbabral povrch dreva treba to oškrabať celé na jeden neporušený letokruh. U brestu to ide celkom dobre.
Zárezy do rúčky na šíp a iné strelecké okná tam nepatria.
Špičky sú extrémne široké. Ideálne je zúženie špičiek úplne do stratena, do špica. Ide o váhu koncov.
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 81 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 07 Máj 2014, 13:56

opossum píše:a ešte jedna otázka. Luk s plochým (obdĺžnikovým prierezom) sa ako robí? Chrbát predsa treba tiež opracovať, ale potom tam nebude zachovaný vonkajší letokruh po celej dĺžke luku. Ako sa to robí? A pre aké luky, z akého dreva je takýto prierez vhodný?

Chrbát zostáva neporušený povrch dreva a brucho je opracované ideálne na plocho.
Hloh má biele drevo. Ak máš stmavnuté bude na tom niečo podozrivé :)
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 81 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 12 Máj 2014, 10:46

cornus píše:
opossum píše:a ešte jedna otázka. Luk s plochým (obdĺžnikovým prierezom) sa ako robí? Chrbát predsa treba tiež opracovať, ale potom tam nebude zachovaný vonkajší letokruh po celej dĺžke luku. Ako sa to robí? A pre aké luky, z akého dreva je takýto prierez vhodný?

Chrbát zostáva neporušený povrch dreva a brucho je opracované ideálne na plocho.
Hloh má biele drevo. Ak máš stmavnuté bude na tom niečo podozrivé :)


hloh je to na 100%. Prečo má to hnedé drevo, neviem...

Pre aké luky, z akého dreva je plochý prierez vhodný?

Ešte jedna otázka: Dlžka šípov je podľa náťahu? Alebo môžu byť aj dlhšie? A o koľko?
opossum
 
Príspevky: 292
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 15 x
Dostal Ďakujem: 186 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 12 Máj 2014, 12:01

Plochý prierez je vhodný pre každé drevo, úzky profil iba pre´´ prémiové ´´lukové drevá.
Tvoj lieskový luk má tiler zle urobený.
Dĺžka šípov sa robí ako náťah plus 1-2 palce.
Všetko nájdeš na www.lukostrelec.cz
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 81 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 14 Máj 2014, 15:32

v čom je ten tiller zlý?
opossum
 
Príspevky: 292
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 15 x
Dostal Ďakujem: 186 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Michal » 15 Máj 2014, 08:54

podla mojho nazoru prilis dlha tuha stredna cast okolo madla a lave rameno ma v 1/3 dlzky od konca slabe miesto. Prave rameno mi pride celkom fajn
"Do not mess with the forces of Nature , for thou art small and biodegradable!"

Archery lover Obrázok
Obrázok užívateľa
Michal
 
Príspevky: 667
Registrovaný: 26 Jún 2010, 19:05
Bydlisko: Nitra
Dal Ďakujem: 165 x
Dostal Ďakujem: 252 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 15 Máj 2014, 12:25

Tuhý stred a konce. Ohýba sa to iba v strede ramien.
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 81 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 15 Máj 2014, 18:34

Ubrať sa ešte dá. V plnom náťahu by to malo byť podobné časti kružnice, okrem tuhého madla.
https://picasaweb.google.com/1011744871 ... 4589801138
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 81 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 09 Jún 2014, 19:23

Fermež nieje dobrá. Stále to lepí. Olej sa nanáša viacnásobne a ešte dávam vosk.
Po namastení drevo už šmirglom neobrúsiš
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 81 x

Re: Výroba luku

Poslaťod radeton » 22 Sep 2014, 20:42

Tá kuša ma celkom zaujala až to dotiahneš do konca daj sem potom nejaké foto prípadne video ako to bude fungovať.
Obrázok užívateľa
radeton
 
Príspevky: 329
Registrovaný: 04 Jan 2012, 17:08
Bydlisko: detva
Dal Ďakujem: 122 x
Dostal Ďakujem: 177 x

Re: Výroba luku

Poslaťod Elév » 03 Okt 2014, 09:03

Pekné moc!!!
Riadne Ťa to raflo... :wink: .
Smrek je v našich zemepisných šírkach na šípy výborný a vcelku asi tradičný ak teda nechceš nakupovať drahé vyspajnované tyčky z cedru, alebo bambusu. Predpokladám že ten luk nebude mať 80lb, až pri naozaj vysokých librážach začínajú byť trochu problémy s tuhosťou smreku, ale aj tam sa to dá riešiť použitím hustejšieho smreku (napr. rezonančný), alebo nejakým vlepením tvrdšieho dreva do šípu (footed arrow), alebo hrotmi s dlhým tŕňom, čo by Ti tiež vyriešilo výrobu "hrotov v tvare projektilu", čiže tzv. "bodkin" - terčový hrot... európske hroty sú tradične s tulejkou, čiže také, čo sa na šíp nasádzajú, čo je ťažká výroba a bez kovania, alebo zložitej strojariny sa nezaobídeš, ázijské hroty bývali naopak zväčša s tŕňom, ktorým sa vsádzali do vnútra tyčky, v ázii tradične do bambusu (okrem osmanov a sibíri - tam fičala skôr borovica a breza), u nás samozrejme do predvrtanej dierky... tie sa vyrábajú o dosť lahšie (iba rezanie a brúsenie, alebo najlepšie sústruh... prípadne jednoduché kovanie) a navyše sa dĺžkou tŕňa dá ovplyvňovať výsledný spin šípu... ale zase proti hrotom s tulejkou, ktoré sa len jednoducho nalepia, majú hroty s tŕňom malú nevýhodu, že potrebujú omotávku, ktorú treba nejako ošetriť proti oderu.
Tak veľa zdaru! :yees:

Edit drahá Edit: ...ešte som zabudol: spine sa dá navyše ovplyvňovať aj dĺžkou tyčky - čím kratšia, tým tvrdší šíp (vyšší spajn), a váhou hrotu - čím ťažší hrot, tým mäkší šíp (nižší spajn).
"All we need here, God, is one little precision earthquake."
SeldomSeen Smith

groundgear
Obrázok užívateľa
Elév
 
Príspevky: 541
Registrovaný: 04 Sep 2011, 21:59
Bydlisko: Pacov
Dal Ďakujem: 195 x
Dostal Ďakujem: 1355 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 14 Okt 2014, 12:55

Sila takto na rameno nepôsobí, takže to váženie je na nič.
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 81 x

Re: Výroba luku

Poslaťod opossum » 09 Nov 2014, 20:16

?
Prílohy
luciste 1.JPG
ohnuté lučište
Naposledy upravil opossum dňa 28 Jan 2019, 22:50, celkovo upravené 1
opossum
 
Príspevky: 292
Registrovaný: 20 Sep 2012, 14:19
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Dal Ďakujem: 15 x
Dostal Ďakujem: 186 x

Re: Výroba luku

Poslaťod cornus » 09 Nov 2014, 22:22

Niektoré drevá sa ohýbajú teplom lepšie ako iné. Lieska sa zrovna na to nehodí, skús agát jadro.
Na naparovanie mám urobenú podlhovastú nádobu z plechu prikrytú AL fóliou.
Obrázok užívateľa
cornus
 
Príspevky: 230
Registrovaný: 11 Máj 2012, 08:44
Bydlisko: Galgocz
Dal Ďakujem: 85 x
Dostal Ďakujem: 81 x

PredchádzajúciĎalší

Späť na Remeslá

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia